1 Mayıs 2013 Çarşamba

Bugün İçimden Geçenler/Gelenler...


Montaigne' in ''Denemeler'' isimli kitabını okuyanınız var mı?
Okumadıysanız mutlaka okumalısınız!
Ben okuyalı yıllar oluyor ama kitaplığımda ''Asla Verilmeyecek'' ve zihnimde ''Tekrar Okunacak'' kitaplar arasında yerini aldı.

''Denemeler''i okuduktan sonra, yaşadığım olayların da etkisiyle Kendi Denemelerim'i yazabileceğime karar vermiştim. Ne de olsa, insanoğlunun hayatında ders alacağı bir sürü olay hayat buluyor ve eğer ki benim gibi duygusal, sorgulayan bir ''tip''seniz kralını tanımayacak duruma geliyorsunuz.

Bazen öyle oluyor ki, ''ben bu aklımdan geçenleri yazsam en çok satanlar listesinde tepede yer alır'' diyorum kendi kendime. Ama gel gör ki, üşengeçliğim-tembelliğim, yıllardır bu aklıma gelenleri ve aklımdan geçenleri yazmama engel oluyor.

Artık bu durumun tam adı ''üşengeçlik-tembellik-bıkkınlık-yorgunluk-yazmayayım ki aklıma geldikleri gibi anında gitsinler''midir bilmiyorum ama her ne ise, beni duraklattığı kesin.

Halbuki, dursun masanın üzerinde not defterin ve kalemin, aklına geldikçe yaz, di mi?

Gel gör ki o kadar çok yorulmama ve yoğun olmama rağmen, üşenmedim ve yazdım bugün içimden gelenler/geçenler'i :



          İnsanlar ne zaman sizi tanıdıklarını iddia ederler biliyor musunuz? 
          Ya böyle söylemek işlerine geldiğinde ya da size başka laflar da çarpmak istediklerinde!.. (Ayşe's)



         İnsanlar yaptıkları hataları öyle pervasızca yapıyor ve öyle dik durarak geri adım atmıyorlar ki; bu kez ben           
         kendimi sorguluyorum, yoksa hata bende mi diye... (Ayşe's)



Ama yorgunluğumla birleşen can sıkıntıma son noktayı Hz. Mevlana koydu:

''Şu içinde bulunduğun andaki ömrü bir fırsat bil ve onunla meşgul ol. Ne geçmişe üzül, ne gelecekten kork..''


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Gelsin Yorumlar: