23 Mayıs 2013 Perşembe

''Bir İdam Mahkumunun Son Günü'' Kitabı... Victor Hugo



Adından da anlaşıldığı gibi, idama mahkum bir adamın, idamına 6 hafta kala yaşadıklarını, hissettiklerini mahkumun kendi günlüklerinden aktarıyor.

Dolayısıyla biz normal(!) insanların gündelik hayatımızda üzerinde durup düşünmeyeceğimiz bir mevzu.

Yani insana yeni bir göz kazandıran, farklı bir cepheden düşünmeye sevk eden bir kitap.

Anlatımı gayet güzel. Sıkmadığı gibi ilgiyi de taze tutuyor.

126 sayfa.

Güzel benzetmeleri, kendini ayıran bir üslubu var.

Ne de olsa Victor Hugo, değil mi???

''Sefiller'' ve ''Notre Damne' ın Kamburu'' eserleri dışında bilmediğim ve okumadığım bir yazar olan V.Hugo' nun bu eseri de gayet okunası.

Dönem Fransa' sını, insanlarını, diyaloglarını aktarma şekli yerinde.

< O dönemin insanlarının -dünya klasiklerinden bildiğim kadarıyla- cümleleri, diyalogları, şakaları hep tuhafıma gitmiştir ve hatta gülmüşümdür okurken :) >

Bu kitabın bana nasıl ulaştığını buradaki yazımda anlatmıştım.

Kitaplığımda kalıcı yer edinmiş olan bu kitap için Fatih' e teşekkür ediyorum.

Kalın sağlıcakla ve bol okumayla!..

4 yorum:

  1. Tam da alsam mı almasam mı diye tereddütte kalmıştım. Teşekkürler ^_^

    YanıtlaSil
  2. söylemeden geçemiycem, header'ındaki resim bi harika

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, beğenmene sevindim :)

      Sil

Gelsin Yorumlar: