31 Ağustos 2013 Cumartesi

Zikirmatik Nedir? Ne İşe Yarar?


şekilde gördüğünüz kendi küçük ama getirisi çok büyük olan cihazcığın adı ''zikirmatik''.
adı üzerinde zikir çekmeye, daha doğrusu çektiğinizin zikrin kaydını(sayısını) tutmaya yarıyor.
ortakadaki büyük tuş ''count'' yani sayma tuşu; zikir çektikçe ona basıyorsunuz ve böylece kaç defa tekrarladığınızı görüyorsunuz.
farklı bir zikre geçtiğinizde ise bu kez sağ üstteki ''reset'' yani sıfırlama tuşuna basıyorsunuz ve yeni zikriniz için sıfırdan başlayıp tekrar ''conut'' tuşu ile saymaya başlıyorsunuz.

yani zikir sayınız kayıt altına alınmış oluyor.
bu sayede beyniniz hem zikir çekip hem de dilinizin-gönlünüzün o zikri-duayı-salavatı kaç defa tekrar ettiğini hafızada tutmak zorunda kalmıyor.

zikirmatiği duymuştum lakin ilk kez yengemde görmüştüm.
araba ile seyahat esnasında etrafı seyrederken bir yandan da zikir yapıyordu.
başlangıçta yadırgamıştım. malum, zikir dediğin yürekle alakalıdır, sayısını bilmeye ne gerek var diye düşünmüştüm. ayrıca 33 defa SÜBHANALLAH, 33 defa ELHAMDÜLİLLAH, 33 defa da ALLAHU EKBER demek için herhangi bir alet-edevata lüzum yoktu. zira namaz esnasında dahi tespihimiz yoksa Yüce Rabbimizin(C.C.) bir hikmeti olarak, bu iş için yaratılmış parmaklarımızın boğumlarını kullanabiliyorduk.

yalnız iş, öyle değilmiş.

çünkü 33 defa çekilen zikirlerde bile parmak boğumu hesabında -yanınızda tespih yoksa- sayı karışabiliyorken, daha fazla sayıda zikir çekmek istediğinizde gönül ibadetle - beyin sayıyla uğraşmakta zorlanıyor. tabi ki yanınızda küçük boyutlu tespih de taşıyabilirsiniz ama dediğim gibi, gönlünüzden 100 defa - 300 defa veya 1000 defa bir duayı dilemek geçtiğinde, tespih yeterli olmuyor.

hatta benim bu tespih işiyle ilgili bir anım var.
uçakla seyahat ederken elime aldığım küçük boyutlu tespihle tespihat yapmam, aradaki boş koltuğun diğer yanındaki teyzenin dikkatini çekti. beni dikkatlice süzdü. zira hafif de olsa makyajlıydım; giyimim standartlar dahilinde de olsa kapalı değildi :)

ama zikirmatik, küçücük olduğundan parmağınıza takıp, avuç içinize çevirip sakin sakin duanızı yapabilirsiniz.
ben genelde sağ elimin orta parmağına takıp, içe çevirip yine sağ elimin baş parmağıyla da ''count'' tuşuna basıyorum.

özellikle yürüyüşlerimde çok işime yarıyor. kafamda boş boş şeyler çoğaltacağıma, yol boyunca dilimde inancımı, ümidimi, desteğimi, gönül ferahlığımı, Rabbimin adını-sıfatlarını ve kendimi çoğaltıyorum.
ve size bir şey söyleyeyim mi? bu şekilde dilde dua ile etrafa bakmak, zihni daha aktif hale getiriyor. boş bakmıyorsunuz. çünkü hayal alemine dalmıyorsunuz. bu dünyanın gerçeği gözünüzün-yolunuzun üzerinde, ahiretin gerçeği ise dilinizde-gönlünüzde saklı oluyor.

laf ne kadar da uzadı böyle? bir zikirmatikten bu denli uzun bir yazı çıkaracağımı tahmin etmemiştim :)

durun! devamı da var! çayımı da alıp geliyorum!

geldim.

bu arada dışarıda ferah-mis kokulu-hoş sesli bir yağmur var.
Elhamdülillah Canım Cicim Eylül Ayına, Doğum Ayıma çok güzel giriyoruz.

Madem bu kadar zikir-dua-salavat dedim. bari ''zikir'' kapsamında neler söyleyebileceğinizi de kendi aciz bilgimle ekleyeyim. sayı mühim değil aslında. lakin ne kadar çok dil GÜZELE yani RABBİMİZE dönerse inanın gönül o kadar ferahlıyor ve eğer sıkıntılı bir durumun içindeyseniz, O GÜZELLİK size GÜZEL ŞEYLER hissettiriyor.

bi defa en bilindik tesbihatlardan
 33 defa SÜBHANALLAH denilebilir.
Anlamı: Allah'ı (C.C.) noksan sıfatlardan tenzih ederim.

33 defa ELHAMDÜLİLLAH denilebilir.
Anlamı: Her ne kadar şükür ve hamd var ise hepsi Allah'a(C.C.) mahsustur.
(ELHAMDÜLİLLAH ve ayrıca uzun haliyle ELHAMDÜLİLLAHİ RABBİL ALEMİN, ahirette mizana konulduğunda hayrımıza olacak zikirlerdendir.)


33 defa ALLAHU EKBER denilebilir.
Anlamı: Allah'ı (C.C.) en büyüktür.

Bunların dışında ahirette mizana konulduğunda ağır gelecek ve bizi -Allah' ın(C.C.) izniyle ahiret mutluluğuna ulaştıracak olan aşağıdaki tesbihatlar var:

SÜBHANALLAHİ VE Bİ-HAMDİHİ SÜBHANALLAHİL-AZİM.
Anlamı: Ben, Allah' ın(C.C.) yüceliğine yakışmayan sıfatların O' nda bulunmadığını söyler ve O' na hamd ederim.

ALLAHÜMME AİNNİ ALA ZİKRİKE VE ŞÜKRİKE VE HÜSNİ İBADETİK.
Anlamı: Allahım! Seni anıp zikretmek, nimetine şükretmek, sana layık ibadet etmek için bana yardım eyle!

LA İLAHE İLLALLAH
Anlamı: Allah' tan başka İlah(tapılacak varlık) yoktur!

ESTAĞFURULLAH
Anlamı: Yüce Allah' tan mağfiret, bağışlanma dilerim.
(bir nevi tövbe şeklidir.)

LA HAVLE VE LA KUVVETE İLLA BİLLAHİL ALİYYİL AZİM
Anlamı: Günahtan kaçacak güç, ibadet edecek kuvvet, ancak Allah' ın(C.C.) yardımıyla elde edilebilir.

ve ayrıca Peygamber Efendimizin(S.A.V.), Hz. Aişe(R.A.) öğrettiği ve sıkça tekrarlayıp bilincimizi ve irademizi uyanık tutup, nefsimizi köreltmemize yarayacak olan aşağıdaki dua var:

ALLAH' IM, SEN AFFEDİCİSİN, AFFETMEYİ SEVERSİN, BENİ DE AFFET.


bu arada zikirmatiklerin ışıklı olanları da çıkmış. üstteki fıstık yeşili olanı sağ olsun yengem bana verdi.
gitti kendisi ışıklısından aldı :)
böylece karanlıkta da çektiğinizin zikrin-duanın-salavatın sayısını görüp, insanoğlunun acziyeti olarak, gönül rahatlığıyla yolunuza, hayatınıza devam edebilir, uykunuza dalabilirsiniz.


ahhh az kalsın en önemlisini unutuyordum!!!
yine sağ olsun yengemin bana öğrettiği bir RABBİME yakınlaşma, sıkıntıdan uzaklaşma şekli var. eğer ki sıkıntılı bir hal içindeyseniz, kalbiniz daralıyorsa, aklen ve kalben çıkış yolu bulamayıp ferahlamak istiyorsanız aşağıdaki 3 tesbihatı ardarda yapın:

10 defa ESTAĞFURULLAH EL AZİYM
Anlamı: "O Allah'dan mağfiret dilerim ki, O'ndan başka hiç bir ilâh yoktur, ebedî hayat sahibidir, her işi idare edip ayakta tutandır. Ben O'na dönüp tevbe ediyorum."

10 defa LA İLAHE İLLALLAH
Anlamı: Allah' tan başka İlah(tapılacak varlık) yoktur!

10 defa ALLAHÜMME SALLİ ALA SEYYİDİNA MUHAMMEDİN VE ALA ALİ SEYYİDİNE MUHAMMED
Anlamı: Allahım (peygamberimiz) Hz.Muhammed'e ve aline (evladu iyaline) salatu selam ve esenlikler eyle. 


eğer başınızı ağrıttıysam hakkınızı helal edin.
yararlı bir yazı olmasına çalıştım.
gelip gidiyoruz bu dünyadan.
hepimizin sıkıntıları var, biliyorum.
inanç çok önemli.
eğer ki inandığınız şey bir insansa ölür gider -kendiniz de-
eğer ki inandığınız şey bir meta ise, varlığını size borçludur
eğer ki inandığınız şey bir düşünce ise, düşünce gün içinde bile değişir
LAKİN İNANDIĞINIZ ŞEY, O GÜZELİM RABBİMİZ İSE ve HALİS BİR ŞEKİLDE İNANIYORSANIZ, O' NA ''SENİ SEVİYORUM!'' DİYEBİLİYORSANIZ,
şu an benim yüzümde de olduğu gibi gülümsersiniz.

hepinizi seviyorum!

selamlarım, sevgilerim, dualarım, gülüşlerim ve samimiyetimle... :)))))

5 yorum:

  1. Benim.icin cok yararli oldu bu yazi

    YanıtlaSil
  2. muhtesem bir sey yazmissiniz. Sizde hakkinizi helal edin:)

    YanıtlaSil
  3. Benim için çok yararlı oldu.Allah sizden razı olsun.

    YanıtlaSil
  4. Allahım deli kullarına da akıl ihsan et.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Su an su saatte gecenin huylu bir yazıyla karsilasmam mutlu etti beni Allah razı olsun sizden Yüce Rabbım ayırmasın yolundan kendinden bizleri yüreğinize saglik

      Sil

Gelsin Yorumlar: