24 Şubat 2013 Pazar

''Kitap Hırsızı'' ... Markus Zusak


insan, güzel kitaplar üzerine pek fazla bir şey diyemiyor.
bu kitabı vesilesiyle tanıştığım Markus Zusak' ın, dünya çapındaki ününü hak ettiğini gördüm.
anlatımı farklı,
hikaye örgüsü farklı,
karakter seçimi ve sunumu ilgi çekici.
kitabı ''Azrail'' anlatıyor.
kitabın adının neden ''Kitap Hırsızı'' olduğunu merak etmiştim hep.
öğrenmiş oldum.
çok güzel bir bağlayışı var.
anlayacağınız bu kitap, ''ismi ile müsemma'' olmuş.
ayrıca Martı Yayınlarını da takdir etmek lazım. kitap kapağı çok güzel. neredeyse kitabın içeriğinin özeti gibi. renk seçimi ve uyum mükemmel. kolaj çalışması gibi olmuş.
574 sayfalık bir kitap.
520. sayfasından itibaren gözlerim dolmaya başladı ve son sayfalarda hüngür hüngür ağladım.
neticede benim de bir konudaki yarama parmak bastı.
haa böyle söyleyince de sanmayın ki, kızlara yönelik-ağlak bir kitap.
hikaye, Hitler dönemi Almanyası' nda geçiyor ve böylece o döneme ait pek çok bilgi öğrenmiş oluyorsunuz.
güzel bir kitap.
kesinlikle.
''kitap okumayı seven'' herkes veya ''kitap kurduyum'' diyen herkes okumalı ve kitaplığında yer etmeli.
kitapta aşağıdaki gibi çizimler ve ''kitap içinde kitap'' bölümleri var.
zaten ''kitap hırsızı''nın farklılıklarından biri de bu.



internette araştırırken aşağıdaki çizimi de gördüm.
kitabın içeriğine gayet uyumlu.
beğendim ve sevdim.
kitabın kapağındaki Z harfinin -en üstteki fotoğraf- hemen üzerinde aşağıdaki Azrail' in ve küçük kızın figürleri var.


haydi hepimize iyi okumalar...
kitapsız kalmayalım!




2 yorum:

  1. kızım kaç günlerden bu yana bu kitabı alıp okumamı söylüyordu.seninde tavsiyenden sonra tamam alınıyor artık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğeneceğini düşünüyor ve şimdiden keyifli okumalar diliyorum.

      Sil

Gelsin Yorumlar: