29 Ocak 2013 Salı

Cem Yılmaz ve Şahan Kıyaslaması




Hem CMYLMZ FUNDAMENTALS' ı hem de Celal ile Ceren' i sinemada izlemiş biri olarak bu kıyaslamayı gayet rahat yapıyorum.
Şu anki durum nedir bilmiyorum ama gösterime girdikleri ilk hafta itibariyle Şahan 100 bin kişi ile öndeydi.
Ve bu durum tuhafıma gitmekle beraber yurdum insanıma kızgınlık da duymadım değil.
Haa gerçi ben de kızgınlık duyduğum yurdum insanı güruhuna dahil oluyorum Şahan' ın filmini izlediğim için.

Ama ben bi ümitle gittim Şahan' ın filmine. Recep İvedik' in hiç bir filmini izlememiş, desteklememiş biri olarak ''Bu kez güzel bir film yapmış galiba'' deyip Şahan' ın performansı ile tanışmaya gittim. Ve bu yazımda da dediğim gibi ifrit oldum kendisine de havalisine de!
İnsanlar bu bayağılığı nasıl sever de güler, hiç mi kendilerine (özellikle hemcinslerimin) saygıları yoktur da tt yaparlar, nasıl bir toplumuz ki 'Şahan yine gülmekten kırdı geçirdi' başlığı ile tanıtılır bu film?!

Ve amaç gülmek ise CMYLMZ' ın FUNDAMENTALS' i nasıl geride kalır? Al sana işte, zeka ile örülmüş, güncel yaşamdan alıntılanmış, bizi bize güldürten ve sempatik bir dille tanıtan kahkaha bombardımanı!

Bence Şahan' ın fark atmasının nedeni; insanların (özellikle erkeklerin) Cem Yılmaz' ın şakalarını beğenmemeleri, zeki bulmamaları, 'Ne var bunda ben de yaparım aynısını', 'Ne var şimdi bunda, anlattıklarına bak, kazandığı paraya bak', 'Biz yapınca küfür oluyo, bu herif yapınca stand-up oluyo' demeleri, gösteri sonrası esprileri yapmaya çalışmaları ama sanki hiç bir şey izlememişler gibi aynı espriyi aynı tatta yapamamaları ve bence ana neden olarak kıskanmaları.
Cem Yılmaz' ı elit kesimden saymaları da uzak durmalarının bir başka sebebi bana göre.

Şahan' ın önde gitme nedeni ise -ki umarım bu durum değişmiştir- Şahan' ın alt tabakaya daha çok hitap etmesi -ki alt tabakanın sayısı azımsanmayacak derecede ve bu doğal olarak gişeye de yansıyor- , Şahan' ın R.İvedik karakteri ile -güya- halka ait bir karakteri ortaya çıkarması, Şahan' da zekanın, incelikli üslubun kullanılmayarak direk ağza gelenin söylenmesi ve yurdum insanının çoğunluğunun da zaten bunu uyguluyor olması. Bu nedenle kendilerinden biri gibi görüyorlar Şahan' ı da karakterlerini de.
Ama tekrarlamadan geçemeyeceğim: bu kadar belden aşağı laf, bu kadar seviyesiz konuşmalar, bu kadar yapay bir hikaye ve yapmacık karakterler, sıfır sanat ve yetenek bir filmde toplanırsa ve o film zirvede yer alırsa, sorumlusu, bu filmi destekleyenlerdir!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Gelsin Yorumlar: