15 Aralık 2012 Cumartesi

Serzeniş (2)

Konunun çok derin, çok dallı budaklı olduğunu; benim gibi daha nice gıda  mühendisi arkadaşımın çokça şikayetlerinin olduğunu biliyordum da, durumun bu kadar çözülemez, içinden çıkılmaz, içinden çıkmak için çok teferruatlı ve yıllar sürecek çalışmalar, organize olmalar, disiplinler gerektirdiğini yeni keşfettim.

Aslında bu konuda yazabileceğim  çok şey var ancak detaylı bir eğilim neticesinde sağlam bir yazı yazmayı daha uygun buluyorum.

Dün paylaşmış olduğum serzeniş başlıklı yazımdaki facebook yazışmalarına gelen yanıtlar aşağıda:
Konuya verdiği ehemmiyet için üniversiteden arkadaşım Engin' e teşekkürlerimi yolluyorum.


  • Engin Kaya Ayşe hanım ve temsilci beyefendi, Odanın tutumuna ve ne kadar yanımızda olduğuna dair bir örnek de ben ekleyeyim. Sene 2005, Samsunda bir firma ile sözleşme yaptık, o dönemde odanın belirlediği taban ücret 937 TL, oda aidatını güç bela patrona ödettik,oda telefonda bana ne dese beğenirsiniz? Siz sorumlu yönetici sözleşmesinde ücret belirtmeyin, ayrıca bir belge düzenleyin Gıda Mühendisinin alacağı ücret 100 TL'dir diye, böylelikle sevgili patronunuz notere çok para vermemiş olur, siz daha sonra ücret konusunu aranızda halledersiniz. Tabi ki şu duruma bizim patronların bana önerdiği rakam 500 TL, yalvar yakar 750'ye 2 sene zamsız anlaştık. Halbu ki oda üyesi bir Mühendis olarak oda benim arkamda olsa ve firmaya dese ki; kardeşim, benim mühendisimin alması gereken minimum ücret şudur, bunu sözleşmenizde belirtmek ve her aya banka yoluyla ödendiğini belgelemek durumundasınız, noter vs ücretiniz bizi ilgilendirmez, ama Gıda Mühendisinize bu ücretin altında bir rakam önerirseniz, sözleşmenizi onaylamam, ve bu ücretin her yıl bizim belirlediğimiz oranda artırmaz iseniz vize yenilemem. Ben 2008'de kamuya geçtim ve şu an mesleğimle alakasız bir kurumda çalışıyorum. Umarım oda tutumu hala aynı değildir. Yok eğer sen meydanı patronlara bırakırsan piyasada daha çook ben sana 100-200 vereyim sen işe gelme yürüyo zaten burası diyen patronlar görürüz...
  • Ayşe Özkan Teşekkürler Engin, gayet açıklayıcı ve destekleyici oldu. Üşenmeyip yazdın ya, ellerin dert görmesin!
    8 saat önce · Beğen · 2
  • Şakir Bayrakdar Üyelerimizin sıkıntılarını biliyor ve onları düzeltmek için çalışıyoruz fakat herşey Oda da bitmiyor ! bir örnekte ben vereyim... Gıda Mühendisleri Odası rakamı 2600 belirlemişmi ? evt. belirlemiş. Meslektaşımız gidiyor firma ile sözleşme yapıyor ! sö...Daha Fazlasını Gör
  • Şakir Bayrakdar İstanbul Şube olarak üyelerimizin sıkıntılarının farkındayız ve farklı iş alanları açmaya çalışıyoruz. yakın zamanda HİJYENİK DİZAYN konusunu gündeme getirdik ve bu konuda sadece Gıda Mühendislerinin yetkin olması için uğraşyoruz.... Özellikle belirtiyorum SADECE GIDA MÜHENDİSLERİ nin... çünkü sadece biz sorumlu olursak piyasadaki fiyatlar Kaypak olmaz... Yine Gıda Mühendisleri Odasının GIDA DANIŞMANLIĞI ile alakalı bir çalışması var... buda yine meslektaşlarımıza özel bir uygulama olması için uğraşıyoruz.
    3 saat önce · Beğen · 1
  • Şakir Bayrakdar Bu konular böyle face ortamında konuşulacak konular değil ama yinede bilgilendirme amaçlı yazdım... Yolunuz düşerse İstanbul Şubemize bekleriz.... Hem çayımızı içmiş olursunuz hemde Çalışmalarımız ve mesleğimiz hakkında daha detaylı konuşmuş oluruz. Teşekkür Ederim.
  • Engin Kaya "2012 yılı birinci yarısında İstihdamı Zorunlu Personel unvanı ile tam zamanlı olarak çalışacak olan üyelerimiz için aylık taban ücreti net 2.500,00 TL (İki Bin Beş Yüz Türk Lirası) olarak tespit edilmiştir." deniliyor, herhalde 2013 için 3000 civarı olur. Olması gereken bu miktarın sözleşmesinde yer alması, her yıl düzenli olarak artırıldığının belgelendirilmesi ve bunun oda tarafından denetlenmesi yapılıyorsa tamam, ama varsa bu miktarın altında çalışmak zorunda kalan gıda mühendisi arkadaşların sorumlusu Gıda Müh. Odası ya da yaygın adıyla gidamöö'dür kanımca. Eğer bu rakam sözleşmede belirtilmiş ve mühendis arkadaşın hesabına tam olarak yatırılmış ise mühendisin o parayı ne yapacağının sorumluluğu kendisine aittir, ister yesin ister patronuna geri versin... Oda üstüne düşeni yapsın yeter...
  • 3 saat önce · Beğen · 1


    yine facebookta farklı başlık altında paylaştığım aynı konulu yazıma ise aşağıdaki yanıtlar geldi:


    SERZENİŞİM, İSTANBUL ŞUBE VE ORANIN ÇALIŞANLARINA DEĞİL, DİREK GIDA MÜHENDİSLERİ ODASININ KENDİSİNEDİR!

    http://ekmekarasibiber-asgul829.blogspot.com/2012/12/serzenis.html
    Beğen ·  ·  · 
    • Fatma Cebeci bunu beğendi.
    • Ahmet Faruk Yeşilsu "Gıda Mühendisleri Odası" 3 sebepten dolayı üyesi ile irtibata geçer:

      1. Bir yerde eylem/yürüyüş vardır. Hadi gel sen de katıl diye
      2. Petek Ataman televizyona çıkıyordur. Hadi sen de izle diye
      3. Borcun birikmiştir. Öde yoksa icraya veririm diye...
    • Engin Kaya Odanın tutumuna ve ne kadar yanımızda olduğuna dair bir örnek de ben ekleyeyim.
      Sene 2005, Samsunda bir firma ile sözleşme yaptık, o dönemde odanın belirlediği taban ücret 937 TL, oda aidatını güç bela patrona ödettik, oda telefonda bana ne dese beğen
      irsiniz? Siz sorumlu yönetici sözleşmesinde ücret belirtmeyin, ayrıca bir belge düzenleyin Gıda Mühendisinin alacağı ücret 100 TL'dir diye, böylelikle sevgili patronunuz notere çok para vermemiş olur, siz daha sonra ücret konusunu aranızda halledersiniz. Tabi ki şu duruma bizim patronların bana önerdiği rakam 500 TL, yalvar yakar 750'ye 2 sene zamsız anlaştık. Halbu ki oda üyesi bir Mühendis olarak oda benim arkamda olsa ve firmaya dese ki; kardeşim, benim mühendisimin alması gereken minimum ücret şudur, bunu sözleşmenizde belirtmek ve her aya banka yoluyla ödendiğini belgelemek durumundasınız, noter vs ücretiniz bizi ilgilendirmez, ama Gıda Mühendisinize bu ücretin altında bir rakam önerirseniz, sözleşmenizi onaylamam, ve bu ücretin her yıl bizim belirlediğimiz oranda artırmaz iseniz vize yenilemem.
      Ben 2008'de kamuya geçtim ve şu an mesleğimle alakasız bir kurumda çalışıyorum. Umarım oda tutumu hala aynı değildir. Yok eğer sen meydanı patronlara bırakırsan piyasada daha çook ben sana 100-200 vereyim sen işe gelme yürüyo zaten burası diyen patronlar görürüz...
    • Elif Burcu Ascioglu Cilingir gıda mühendisiyim sonuna kadarda pişmanım..hepimiz tek başınayız.odaya sıkıntılarını dile getirirsin tenezzül edip bir msg a dahi cevap vermezler. odaya aidat borcunu sorarsın anında mail atarlar işte tüm iletişimimiz budur...oda taban maaş belirler ama akıl edip soumlu yönetici belgesini isterken sigorta dökümünü istemez araştırmaz. aldığını taahhüt et der senin doğru söylediğine sonuna kadar inananıyorum der..!!!! ağrıma gidiyor veterinerler ziraat müh odası almış başına giderken siz neden hala uykudasınız...ha bide mail gelir siz yokken biz eksiğiz kardeşim biz yokken evet kasanız eksik.. oymuş buymuş herşey hikaye mühendisine sahip çık...diyesim geliyor ama nafile...yani arkadaşım değişen hiç birşey yok...özelde ezildiğimiz gibi artık kamudada yerimiz 4-5 kişilik:)sonumuz hayrola..
    • Engin Kaya Valla ben kamuda düz memurluk yapıyorum, hala bir yol yordam bulup da adı üstünde Gıda, tarım vs. bakanlığına geçemedim ama Allaha çok şükür en azından sabah 8 akşam 5 maaşı, sigortası düzgün bir iş yapıyorum ve bu gün günlerden cumartesi evimde kahvaltımı yaptım, haber başlıklarına bakabiliyorum. Gıda Mühendisi mi piyasaya hak getire..
    • Engin Kaya Bu yılın ilk yarısı için; "2012 yılı birinci yarısında İstihdamı Zorunlu Personel unvanı ile tam zamanlı olarak çalışacak olan üyelerimiz için aylık taban ücreti net 2.500,00 TL (İki Bin Beş Yüz Türk Lirası) olarak tespit edilmiştir." deniliyor, varsa bu miktarın altında çalışmak zorunda kalan gıda mühendisi arkadaşların sorumlusu Gıda Müh. Odası ya da yaygın adıyla gidamöö'dür kanımca 


      bir diğer yazışma grubu:






    gördüğünüz üzere (ve sizin de yaptığını üzere) insanlar okuyor, onaylıyor ama yorum yapmıyorlar. ya üşeniyorlar ya gerek görmüyorlar ya 'nasıl olsa değişmez' diyorlar ya da tamamen 'alışma' mantığı var.

    ama Allah izin verirse sırf yazılarımla dahi olsa bu işe eğilmek ve durumun vehametini insanlara gösterip bir kıvılcım çakmak istiyorum.

    haydi kolay gele...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Gelsin Yorumlar: