16 Ekim 2014 Perşembe

O BİR KİTAP => SİDDHARTHA (Hermann Hesse)


Kitaba dair didaktik bilgiler:
Yazarı: Hermann Hesse ( o bir Alman ve Siddhartha ile 1946 Nobel Edebiyat Ödülü sahibi)
Sayfa Sayısı: 148
Yayın evi: CanYayınları (Kalp) 
Almanca aslından çeviren: Kamuran Şipal (benim takdirime ihtiyacı yok ama muazzam bir Türkçe ile karşı karşıyayız sayın seyirciler! Zaten kendi eserleri olan Elbiseciler Çarşısı öykü kitabı ile 1965 Sait Faik Öykü Ödülü' nü, Sırrımsın Sırdaşımsın romanı ile 2011' de Orhan Kemal Roman Armağanı' nı kazanmış.  )
Tanıtım Yazısı:
Buddha' nın yani Siddhartha Gautama' nın hayatını konu alan, Budizm felsefesinin içrek yönlerini işleyen ve yazarın en ünlü eseridir.Roman kahramanı Siddhartha, tıpkı Buddha gibi bir prenstir. Gerçek bilgiye ulaşmak için babasının uzun süreli direnişine aldırmayarak sarayını, gençliğini ve ailesini geride bırakarak ormanlara çekilir. Gezgin bir dilenci olarak yaşamını sürdürdüğü bir dönemin ardından Buddha ile karşılaşır ve aralarında bir sohbet geçer. Buddha ona, Budizm'in yapısını ve derinliğini anlatır. Ama Siddhartha, aradığını tam olarak bulamamanın verdiği bıkkınlıkla hedefine götürecek aracı değiştirerek bir kente yerleşir ve ticaretle uğraşmaya başlar. İleri yaşlarında içindeki boşluğun baskısıyla birlikte yaşadığı kadını, varlığını henüz bilmediği çocuğunu ve edinmiş olduğu tüm servetini geride bırakarak yeniden kaçınık yaşama geri döner.
Siddharhta, daha sonra bir ırmağın kıyısında kayıkçılık yapan bir kayıkçı olan Vasudeva' nın yanına yerleşir. Vasudeva, Siddhartha' ya gerçek bilgiye ve aydınlanmaya ulaşabilmesi için kılavuzluk edecektir. Romanın sonunda Siddhartha, ırmakta gerçek bilgiyi bulur ve aydınlanır. Romanda açıklanmaz ama Vasudeva, Sanskritçe' de "ırmak tanrısı" anlamına gelmektedir.

Kitaba dair Ayşece bilgiler:
@ kapaktaki Hermann Hesse yazısında Gandhi' nin kırmızı siluetini gördünüz mü?
@ tanıtım yazısından dolayı kitaptan soğudunuz mu?
@ ''ayhğ bu kitap bayar yahu'' mu dediniz?
@ yoksa ''bana ne be yeah Budizm' den'' mi dediniz?
@ yoksa ''aa evet çok merak ediyordum bu kitabı'' şeklinde bir çıkış mı yaptınız, bana mı öyle geldi?

bırak iç sesini de bana kulak ver; bak senin için yazıyorum bu yazıyı.
kenarından köşesinden miyim yoksa tam ortasından mıyım ben demeyeyim sen söyle ama bir kitap gurmesi olarak ben tavsiye ediyorum bu kitabı.
zaten sayfa sayısı az, okuyuver anacım nolacak, bilgilen-kültürlen.
hem insanlığına da katkısı olacak bu kitabın.
gerçi bu yaşına kadar insaniyetten nasibini alamamışsan bu kitap sana ne katabilir onu da bilemem ;)

@ ama sana bir şey itiraf ediyim mi: ilk defa bir kitabı okurken defalarca X işareti koyup :( ifadesi koydum cümlelere, sayfa kenarlarına.
çünkü benim din görüşümle ve inanış kültürümle tezat durumlar mevcuttu. misal; din adamları olarak dileniyorlardı ve bu ifade defalarca geçiyordu.
neyse ki Siddhartha, tez elden doğru yolu buluyor (ama Müslüman olmuyor :) ) ve saçmasapan ifadeler son buluyor.
@ kitap öyle bir kıvamla devam ediyor ki yeni bir işaret metodu geliştirdim ve artık paragrafların yanına 5★ veya 10★ işareti koymaya başladım.
o biçim HAS bi kitap yani bu.
@ o çok beğendiğim altını çizdiğim cümleleri bu yazımda değil ama ilerleyen dönemlerde paylaşacağım. ama benim paylaşmamı beklemeden sen de okuyabilirsin bu kitabı; müsaade benden var yani ;)

EZCÜMLE;
TAVSİYEMLE!...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Gelsin Yorumlar: