19 Ekim 2014 Pazar

Sancı... Sancı... (ödüllü kitap)


sen gibi
ben gibi
biz gibi bir kitap bu.
öyle keskin bir gözlem gücü var ki
Türk insanını,
hele ki 70' li yıllardaki Türk insanını,
yaşantısını
çok sade ve doğal bir üslupla anlatıyor.
mizah örgüsü de var kitapta.
örneğin Alman kızı Petra ile Türk genci Osman' ın aşkında Osman' ın öyle güzel hazır cevaplığı,
zekice duygusal yanıtları ve bunların hepsinde yer alan esprili bir yaklaşımı var ki
okurken tebessüm etmişliklerim çoktur.
kitapta, 70' li yıllarda Almanya' da yaşayan Türk işçilerinin yaşantıları, seçilmiş bir kaç kişi üzerinden ele alınıyor.
Aşk de
Kültür çatışması de
Uyum sağlama sorunu de
Ekmek parası de
''insan'' olmak de
var bu kitapta, var.
1978 TDK Roman Ödülü sahibi bir kitap.
bu kitabı gözüm kapalı tavsiye ettiğim gibi,
sırf bu kitaptan yola çıkarak Necati Tosuner' in bütün kitaplarını da tavsiye etme cesareti duyuyorum kendimde ve bu kitabın karakterinde.
bir de öyle değişik tasvirler, benzetmeler ve '''ağız''lar yer almakta ki kitapta,
beni bir kaç gün boyunca o üslupla konuşmaya, yazışmaya itmiştir.
kitap 278 sayfa.
1978 basımlı bu kıymetli kitabın bana ulaşma şekli ise kitabı benim için daha da kıymetli kılmaktadır.
Hani o yıllarda çekilmiş Türk filmlerini izlemişizdir,
işçi sınıfını anlatan,
gerek Türkiye' de gerek Almanya' da yaşayan;
işte o filmlerden birini izler gibi okudum bu kitabı,
merak ederek,
hayal ederek,
tebessüm ederek,
takdir ederek...

Eğilip hafifçe dudaklarından öptü Petra' yı.
''Bu bir soruydu.'' dedi.
Osman' ın yüzünü okşadı Petra.
''Bu bir karşılıktı.'' dedi.

SEVGİYLE KALIN!
GERÇEK MANADA ''SEVGİYLE'' KALIN İNŞALLAH :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Gelsin Yorumlar: