5 Ekim 2014 Pazar

New York' ta Beş Minare

Vizyona girdiği zaman sinemada izlediğim filmi bu kez evde Tivibu' da izledim.
Neden 2. kez izledim? Çünkü filmi unutmuştum ve ''New York'ta Beş Minare'' adını çok beğenmeme rağmen sinemada izlediğimde filmi beğenmemiştim. Du bakiyim bi daha izleyeyim, epey para yatırılmıştı bu filme, çok da yankı uyandırmıştı, neymiş bunun esbab-ı mucibesi? dedim ve tekrar izledim. Çok da iyi yapmışım. Güzel filmmiş yahu. Sanki sinemada izlerken hiç anlamamışmışım filmi gibi hissettim.
Çekimler, replikler, verilmek istenen mesajlar, İslamiyet' e yaklaşımı vs ile kesinlikle takdiri hak eden bir film.
Misal:
''İnsan doğarken ezanı okunur namazı kılınmaz, ölürken namazı kılınır ezanı okunmaz ki doğarken okunan ezan öldüğünde kılınacak namaz içindir.İşte hayat bu kadar kısa sürelidir...'' repliği ve bilgisi, normal zamanda aklımızdan çıkabilecek iken bu film sayesinde ve görsellerle desteklenerek akılda yer ediyor.
Ve içimde iz bırakan diğer bir diyalog ise nezarette yanlış yere alıkonulan Hacı Gümüş' ün ( Haluk Bilginer), gerçek suçlu ile olan İslamiyet diyaloğu... Hacı Gümüş şöyle diyor: 
''İslamiyet dini, terör veya adam öldürmek dini değildir. İslamiyet dini, hoşgörü ve güzellik dinidir. Öyle ki, Peygamber Efendimiz, başta olduğu 23 sene boyunca sadece 2 ay savaşmak zorunda kalmıştır. O da, Müslümanların canını-malını-namusunu korumak içindi.''

Hala izlemediyseniz ve filme dair kuşku duyuyorsanız, bence izlemelisiniz.

Filmin konusuna bi göz atalım tekrar:
''Kırmızı bültenle aranan ve adı fenomene dönüşmüş dinci bir örgütün lideri Deccal kod adlı bir suçlunun ABD' de yakalandığı bilgisi gelir. Onu teslim almak için başarılı iki polis New York' a gider. Bundan sonrası kolay görünür. Ama hiçbir şey görüdüğü gibi değildir. İstanbul, New York, Bitlis üçgeninde geçen hikâye, yakın dönemin Türkiye' sini sorgularken, 11 Eylül 2001 saldırıları sonrası ABD ve dünyanın İslam' a karşı gelişen paranoyasının altını çizecektir.''

İYİ SEYİRLER...
(Laf aramızda canım feci cips ve gazoz ikilisi çekti. Artık kola içmiyoruz; değil mi??? )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Gelsin Yorumlar: