10 Ekim 2012 Çarşamba

''BEN BERTOLT BRECHT''


9 Ekim 2012 Salı Akşamı 20:30 itibariyle Trabzon Devlet Tiyatrosu Haluk Ongan Sahnesi' nde gittim ''Ben Bertolt Brecht''e. 
Gitmemde asıl etken, Genco Erkal' ı bir önceki sene ''Nazım Gibi'' gösterisinde izlemem olmuştur. Hayran kalmış ve hatta aşık olmuştum G.Erkal'a. Nasıl hayran kalınmaz ki o yeteneğe, oyunculuğa, ses tonuna, ezbere, tempoya, nefese ve yaşına rağmen gençlere taş çıkaran performansına!..

İşte bir önceki gösterisindeki etkisi bende hala devam ederken bu kez ''Ben Bertolt Brecht'' geldi Trabzon'a G.Erkal ve Tülay Günal'ın sunumuyla. 

Evet G.Erkal'a tekrar aşık oldum ama bu kez de T.Günal'a hayran kaldım. Nasıl da bulmuş iki mükemmel oyuncu birbirini! T.Günal'ı, çoğunluk, ''Asi'' dizisinden tanır; esas oğlanın teyzesi olarak. Ama bu temsildeki oyunculuğu, müzikal yeteneği, sesi, bedenini kullanışı, rahatlığı, öz güveni ve her şeyi her şeyi mükemmeldi! Ne yalan söyleyeyim ''Asi'' dizisinde ne kadar yalınsa bu temsilde de bir o kadar parıltılıydı.

Oyunda aklımda özellikle köpek balıklarının ''medeni(!)'' olmasıyla hayatlarının nasıl değişeceği ve ''iyi insan'' olmanın yararları(!) ile ilgili anlatılan kısımlar ve T.Günal'ın şarkı söylerken ki beni mest etmesi kaldı.

Ne diyeyim anacım, gidin-izleyin-görün-bilinçlenin-keyif alın!

Genco Erkal gibi bir yeteneğe-değere sahip olmanın, onu sahnede izlemenin tadını çıkarın!

Bu arada G.Erkal'ın 1938 doğumlu, yani 74 yaşında olduğunu öğrendiğimde kendimden utandım!



2 yorum:

  1. ordu bende sevmiştim orduyu demek sonunda talefiriği çalışıtrmaya başlamışlar.......

    YanıtlaSil
  2. hoş geldin mehmeeeet :)
    ama sanırım yorumu yanlış yere yazdın :)

    YanıtlaSil

Gelsin Yorumlar: