17 Ekim 2012 Çarşamba

LİMONATA TATLISI

(muhallebinin tatlılığını ve limonun ekşiliğini damaklarında aynı

 anda hissetmek isteyenlere...) 


MALZEMELER:
ALT TABANI İÇİN:
1 kg. süt
3 türk kahvesi fincanı un
2 türk kahvesi fincanı şeker
ÜZERİ İÇİN:
1litrelik hazır limonata
2 türk kahvesi fincanı nişasta
1 türk kahvesi fincanı şeker
Yarım limonun suyu
Ve kabuğunun rendesi
YAPILIŞI:
Alt tabanını 1 gece önceden ya da sabahtan yapıp hazırlamanız gerekiyor. Alt tabanı içi olanm malzemeleri tencereye koyup pişirirn. Pişen muhallebiyi ıslatılmış ve suyu süzülmüş kare borcama döküp yayın. Soğuduktan sonra 1 gece dolapta bekletin. Ertesi gün üzeri için olan malzemeleri tencereye koyup pişirin. Pişirdiğiniz limonatalı pelteyi borcamın içindeki muhallebinin üzerine yayın. O da iyice soğuduktan sonra üzerine birkaç dal begomvil çiçekleri koyup süsleyerek ,dilimleyip servis yapın.

Ben bu tatlıyı yaptım ve çok da memnun kaldım. Kaşık kaşık yedim :)
alt (muhallebi) kısmı 1#

alt (muhallebi) kısmı 2#

üst(limonlu) kısmı eklenmiş hali 1#

üst(limonlu) kısmı eklenmiş hali 2#

üst(limonlu) kısmı eklenmiş hali 3#
Malzemesi hiç denecek kadar az, yani maliyeti düşük ama lezzeti büyük :)
Alt kısmını dün gece yaptım, şu an buzdolabında bekliyor. İş çıkışı ise üst kısmını yapacağım ve bu gece ve yarın itibariyle yemeye ve anında tüketime hazır olacak :)

(Bu arada bu tarifi Derya Baykal'ın TV Programında görmüştüm ve hemen de kayıt altına almıştım.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Gelsin Yorumlar: