30 Kasım 2016 Çarşamba

''John Doe'' ... bir Vigilante filmi



film, sıradan bir vatandaş olan John Doe' nun suçla bildiği tek yolla savaşma kararı alması ve suçluları teker teker avlamasını konu alıyor.
John Doe' nun bir kahraman mı yoksa suçlu mu olduğu kararını izleyince sen vereceksin, belki de yorumsuz kalacaksın.
filmin sonunda benim gibi bir müddet düşüneceksin belki de,
ee şimdi suçlu kim
gerçek suçlu ne demektir
ve suçlular nasıl cezalandırılmalı
veya John Doe' nun yaptıkları doğru mu? diye...



Vigilante filmleri kategorisinde yer alıyor film.
peki ne demek Vigilante film?
sistemin ve yasaların toplumun huzurunu korumada yetersiz kaldığı savına sığınarak, yetkisi olmadığı halde kaba güce ve silaha sarılıp asayişi ve düzeni korumaya kalkışan kişi veya gruplarla ilgili yapılmış filmlere verilen addır.

2014 Avusturya yapımı olan film 
Gerilim/Suç türünde yer alıyor olup 93 dakika sürüyor.

Adalet kavramını ve popüler kültürün yozlaşmışlığını anlatan farklı kurgusu ile dikkat çeken bir film. 


Kafalarda soru işaretleri oluşturması ve
Sorgulayan göndermeleri müthiş olmuş. 

Ben beğendim, izlemenizi tavsiye ederim.

Ve bence esasen herkesin yapmak isteyip de yapılmasını isteyip de yapamadıklarını John Doe yapıyor.
Belki kulağa adaletsizce gibi geliyor ama adalet yerini gayet iyi buluyor. 

Lakin insanlar üzerinde oluşturduğu etki ve sebebiyet verdiği olaylar da tartışılır.

niye diyecek olanlar izleyince belki beni anlarlar.




size iyi seyirler
bana yeni filmler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Gelsin Yorumlar: