1 Eylül 2014 Pazartesi

''SELAM'' FİLMİ

''Selamı aranızda yayınız.''

Biraz evvel izledim ve sıcağı sıcağına paylaşmak istedim. Çünkü ben bu filmden etkilendim. Ve hatta hüngür hüngür ağladım. İçimdeki en derin duyguları, aradığımı, arzuladığımı, beni gerçek manada tatmin edebilecek ve sanırım bana gerçek huzuru verebilecek şeyi bana iade etmesiydi belki de bu filmden etkilenmemin sebebi.

Güzellik.

Gerçek Güzellik.

Gülün Güzelliği.

Selamı aranızda yayınız.

Benim diyeceğim ise; korkmayalım birbirimizden. Birbirimize art niyetsiz yaklaşalım ve farklı görmeyelim kimseyi kimseden. Yayalım tebessümü.

O halde Esselamu Aleykum ve Rahmetullah benden size :)

Filmin konusu:

Harun, Zehra ve Adem idealleri olan 3 öğretmendir. Eğitim aşkıyla geride ailelerini, yurtlarını bırakarak, 3 farklı kıtaya doğru yola koyulurlar. Adem, Bosna Hersek’e doğru yollara düşerken, ardında hamile eşini bırakmıştır. Zehra ise Afganistan’a doğru giderken aşık olduğu Harun’un sevgisini yüreğine gömer. Harun ise geçmişi bir kenara bırakarak, fakirliğin halen hüküm sürdüğü eski sömürge devleti Senegal’a doğru yola çıkar. 

Açlığın, yoksulluğun hatta yer yer halen savaşın hüküm sürdüğü bu farklı topraklara barışı, dostluğu, kardeşliği ve yardım götürmeyi amaç edinen isimsiz kahramanlar, eğitim aşkını kendi yaşamlarının üstüne koyarlar. Her ülkeye yeni hatıralar, yeni hayatlar hediye ederler... 
Yönetmenliğini Levent Demirkale’nin üstlendiği filmin oyuncu kadrosunda ise Burçin Abdullah, Yunus Emre Yıldırımer ve Hasan Nihat Sütçü yer alıyor...

2013 yılı yapımı, 110 dakikalık bir film.

Ben beğendim.
Sizin de izlemenizi isterim.

Filme teşekkürümün bir sebebi de, çok kıymetli ''Haberin Var mı Yar Yar'' türküsünü an itibariyle üstüste defalarca dinleyerek ruhumun, içimin temizlenmesine, kulaklarımın pasının silinmesine vesile olmasıdır.

Rahmetli Kıvırcık Ali' den dinlemenizi tavsiye ederim.


Sevgi, selam ve dua ile...

:)

2 yorum:

  1. Bende izlemiştim o filmi ilk çıktığı zamanlarda dershane aracılığıyla... Şimdi yazınızı görünce birden filme götürdünüz beni. Yaşadığım duyguları hatırlamama vesile oldunuz teşekkür ederim. :) Gerçekten çok güzel art niyetsiz duyguların yer aldığı bir filmdi. Ve çoğu zaman insana umut veriyor. Böylesine temiz duyguların varolduğunu düşünüyor insan gerçekten umut verici fakat bazen gerçek hayatta böylesi şeylerle karşılaşamadığımız için sanıyorum umudumuz kırık insanlara güvencimiz az. Umarım bir gün insanlar oradaki gibi güvenilir ve art niyetsiz olur.

    YanıtlaSil
  2. rica ederim :)
    ve son cümleniz için ise içten bir amin...

    YanıtlaSil

Gelsin Yorumlar: