1 Temmuz 2013 Pazartesi

Hoş Geldin Ya Şehr-i Temmuz! Güzelliklerle Gel İnşaallah!

Eveeeeet
''Vira Bismillah!'' yeni bir aya dua ile, hayır ile, ümit ile, güzellik ile, iyi niyet ile başlayalım inşaallah!
Veeeee tabi kiiiiiii gülücükler ile!
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
Tamam mı? Oldu mu?
Yüreciğiniz azıcık da olsa rahatladı mı? Güzel şeyler olacak inşaallah dedi mi?
Tamamdır o halde, ben başlıyorum anlatmaya!..

Geçtiğimiz hafta sonu köylü(Maçka) ve yaylalı(Haçka) bir şekilde yani gayet uyaklı, uyumlu ve güzel bir şekilde geçti ;))


C.tesi günü köydeydik ailecek ve günü özetleyen, balkon sefası oldu. Anne, abi, abla ve kız kardeşten oluşan çekirdek aile balkonda çekirdek sefası, kola, mantar kavurması ile keyfin doruklarına(!) ulaştı :))


Köy evimizin balkonundan görülen karşı mahalledeki ağacın şeklini dikkatinize sunuyorum.
Siz hiç gördünüz mü DENİZ ATI ŞEKLİNDE BİR AĞAÇ???



Ve tabi yineeee günün bitimine doğru karşı dağlarda batmaya yüz tutan güneşin bulutlarla oluşturduğu ışık-gölge oyunu vardı:



Benzin istasyonunda bize ve sanki hayata da teğet geçen bir köpek vardı. Görüntüsü itibariyle 'Kırpık' adını ve şefkatini hak ediyordu. Görüntüsü üzücü ve vicdan sızlatıcıydı. Annemin ''arabadan ekmek-bisküvi bir şeyler getirin de hayvancağıza verelim.'' demesiyle beraber ablamla beraber harekete geçtik ama biz dönene kadar yol almıştı ve karşı şerite geçmişti bile :(



Aşağıdaki fotoğraf ise annemin çiçek-ot-yeşillik sevdasının ne derece ürkütücü boyutlara ulaştığının görüntüsüdür :) Yol kenarında ağacından kırılmış bir şekilde duran çiçek dalını, şöför koltuğundaki abimin gözüne sokarcasına arabaya aldı ve kucağında yolculuk etti :)


Sonracıma geldik günlerden Pazara. 
Bu kez de Haçka Yaylası yolları göründü bize.
Haçkalı Hocayı Anma Merasimi kapsamında Trabzon Belediyesi (pardooooon Trabzon Büyükşehir Belediyesi :) ), her yıl olduğu gibi bu yıl da etkinlik düzenledi. Tavuklu pilav-ayran dağıtma, mehteran takımı dinletisi, ilahiler, söyleşiler vs. 
Yıllaaaaaaaar önce gitmiştik Haçka yaylasına ve Haçkalı Baba türbesine. Bu kez bir arkadaşım vesilesiyle haberim oldu bu etkinlikten ve çok şükür ki gidebildik. Bizim gitme amacımız etkinliklerden ziyade türbeye gidip dua etmekti. Zira bu aralar benim de ailemin de hayır dualarına ihtiyacımız var; hele ki söz konusu olan böyle zatlar olunca, onların yüzü suyu hürmetine Rabbim' den hayır hasenat, şifa, mutluluk, huzur, dünya-ahiret saadeti istemek huzur veriyor, iyi hissettiriyor.

Haçka Yaylası, şenlik yeri gibiydi. Belediyenin ücretsiz otobüsleri akın akın insan getirmişti. 40-50 otobüs vardı. Çevre ve Şehircilik Bakanı Erdoğan Bayraktar( ki kendileri Trabzonlu olur), Trabzon Belediye Başkanı Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu, Trabzon milletvekilllerinden Safiye Seymenoğlu da oradaydı. 
Annem her zamanki girişkenliği ile gidip Bakanla konuştu :)


Şimdi sorarım size: Ağaç altında, belli ki keyif yapmak için yatırılmış otlar içinde böyle bir yer fotoğraflamak ama orada uyayamamak haksızlık değil midir???



Karizmatik abime karizmatik bir fotoğraf çekiyim dedim:



İtiraf ediyorum arabamız ara ara yolda kaldı, çekmedi, yemedi :))) Bu anları fırsata çeviren ben ve annem, hemen arabadan inip, doğanın, dağların, temiz havanın, çiçeklerin tadını çıkardık. Araba yolda kalacaksa, böyle bir yerde yolda kalmalı!







Gölgemin ayakları/ayakkabıları:







Yol kenarı güzellikleri:



Derkeeeeen etkinlik alanına giriş:



''Ne ararsan var'' kıvamındaki ve içeriğindeki, yol boyunca uzanan pazar tezgahlarından biri sadece:



Güneşten ve sıcaktan mayışmış bir tembel: 



Annesinin elinden tutup paytak paytak yürüyen ve muhtemelen cinsiyeti belli olsun diye saçına tek bir tutam tutturulabilen bebiş :)))



Siz hiç giydiniz mi bilmem ama benim küçüklüğümde (Muş'ta ve köyde) giyindiğim rengarenk ''lastik''ler :))


Çocuk her yerde çocuktur ve satışın temelidir diye kullanılan satış malzemeleri:



Yahu yemişim çocukluğunu! Benim de ağzımı sulandıran ve yeğenime alınandan bir ısırık aldığım pamuk şeker :)))) 



 Haçkalı Hoca' nın türbesi ve hemen yanında cami:



Fotoğraf çekmemden ciddi manada rahatsız olan ve bana böğüren sarı kız :))))



Yaylanın hemen alt tarafındaki göl:



Söz söylemeye gerek bırakmayan güzellikler:





Sağlıkla, afiyetle, keyifle, ailemle gezdim-gördüm-duamı ettim-geldim Elhamdülillah.

Darısı, buraları görmek isteyen herkesin başına!

2 yorum:

  1. süppersin Ayşe..inşallah eşimi ve kızımı da bu yerlere götürmek nasip olur...sevgiler...selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :)
      İnşaallah Barış Abi, beklerim.

      Sil

Gelsin Yorumlar: