3 Temmuz 2013 Çarşamba

''Çikolata'' Filmi


eminim bu filmi izlemeyeniniz olsa bile duymayanınız yoktur.
ben de duymuştum.
ve hatta johnny depp oynuyor diye ilgimi de çekmişti ama izlememiştim.
nedense çok güzel bir film olmayacağı yönünde bir öngörüm vardı.
ama izlemem gerektiği yönünde aklımda yer eden filmlerdendi.

(ya birden aklıma geldi. biliyorum çok alakasız olacak ama bu filmin afişi ve tabiki adı bana hep e.şafak' ın ''araf'' romanının kapağını hatırlatmıştır.)

sanıyorum 2 gece önceydi, trt' de denk geldim filme. 
başından itibaren olamasa da denk geldiği yerden itibaren izledim ve keyif aldım.
keyif almamı sağlayan asıl husus ise, annemin de filmi ilgiyle takip etmesi oldu.

tavsiye eder miyim? evet.
ilgiyi sürekli tutan, keyif veren bir film.
filmin verdiği, ''ön yargı duvarının kırılması ve hatta hiç olmaması'' yönündeki sosyal mesaj ise sayfalarca, cümlelerce anlatılsa da kalın kafalara sokulamayan bazı şeyleri 121 dakikaya, anlamlı ve eğlenceli bir şekilde sığdırması açısından başarılı.

Filmin Konusu:
''Ufak bir Fransız köyündeki gündelik yaşam, buraya yeni taşınan gizemli bir genç kadın ve kızı sayesinde bir anda değişiverir. Oldukça kasvetli ve monoton günler geçiren kasaba halkı, anne-kızın birlikte açtıkları son derece sevimli çikolata dükkanı sayesinde, farkında olmadıkları bambaşka bir hayatla tanışırlar. Zevkin, eğlencenin, neşenin,umudun ve en önemlisi çikolatanın olduğu bir hayattır bu.Lakin kasabadaki bu değişimden memnun olmayan insanlar da vardır. Bunların en başında, ahlak bekçiliği yaparak kasabada dilediği gibi bir ortam yaratan belediye başkanı gelmektedir. Ama birbirinden lezzetli çikolataların karşısında durmak, o kadar da kolay değildir...''

Fragmanı:



Juliette Binoche, hayran olunası derecede güzel ve alımlı bu filmde;
Johnny Depp, her daim yakışıklı ve karizmatik;
 Carrie-Anne Moss, ''vay bizim matrix' deki triniti'ye bak, ne hanım hanımcık olmuş.'' dedirtiyor;
Alfred Molina, Örümcek Adam' daki devasa cüssesinin efekt değil bizatihi kendisine ait olduğunu gösteriyor;
Judi Dench ise yılların eskitemediği güzelliği ve kaliteli oyunculuğuyla, baş köşeyi hak ediyor.

Filmi izlerken ara ara fotoğraf çektim.
Yahu bütün güzel kadınları bu filme mi toplamışlar??!!! dedim.
Google görsellerden fotoğraf beğenmektense içimden geldiği an deklanşöre( ba ba ba!) basmak istedim.


buradan pek belli olmasa da çok hoş, zarif, naif, güzel bir kadın.

yaşlandığımda ben de senin kadar güzel olur muyum  Judi Dench???


bak bizim trinitimiz Carrie-Anne Moss' a...




iki güzel kadın aynı karede:




ben yirim senin çikolatalarını yirim!



aa-haa! deklanşöre sıklıkla basmak istememin sebeplerinden biri :D :D







işteeee eski bir fransız köyü... filmi izlerken içim gitti; eski usül eşyalar, evler, giyimler... tam benlik! 


izledim ve beğendim anacım.

tavsiyemle!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Gelsin Yorumlar: