12 Ekim 2016 Çarşamba

Veer-Zaara ... Bir Hint Filmi...

Hayat bana eski günleri geri getirdi
Etrafım sayısız anılarla çevrildi
Hiç sormadan bir çok cevap geldi
Ne kadar arzuladığımı gör
Ne hale geldiğimi kendin gör
Ama kalbimde, aşkımızın ateşi hep yanıp tutuştu
Senin için, senin için!
Ne diyebilirim ki?
Dünya benim yoluma engelleri yığdı.
Ben yaşamaya mahkum edildim, ama sensiz yaşamaya...
Tüm bu söylediklerin bana tamamen yabancı geldi
İnsanlar bize karşı ne kadar çok hata yaptılar
Ama kalbimde, aşkımızın ateşi hep yanıp tutuştu
Aramızdaki mesafeleri yıllardan beri birlikte yakınlaştırdık
Senin için hep dudaklarım mühürlü yaşadım ben
Senin için hep göz yaşlarımı gizleyerek yaşadım ben
Ama kalbimde, aşkımızın ateşi hep yanıp tutuştu
Senin için, senin için!
Sadece senin için yaşadım...


Evet, böyle harika sözlere sahip şarkılarla bezeli bir Hint filminden bahsediyorum:

Veer-Zaara





Filmin adı olan Veer-Zaara, 'Ferhat ile Mecnun' der gibi filmde aşk yaşayan erkek ve kadının isimlerinden oluşuyor.



 Film, senaryosunu Aditya Chopra' nın yazdığı, Yash Chopra tarafından yönetilen bir Hint filmi. 2004'te vizyona girmiş.

Baş rollerini, 'Benim Adım Khan' filminden tanıdığımız-bildiğimiz-sevdiğimiz-oyunculuğunu beğendiğimiz Shahrukh Khan ve kocaman gözlerine hayran kaldığım Preity Zinta paylaşıyor.
Filmin konusu Pakistanlı kız Zaara ile Hindistanlı subay Veer arasında yaşanan imkansız bir aşk hikayesi.
Ön gösterimi merakla beklenen film gösterime girdiği 2004 yılında en çok hasılat yapan Bollywood filmi oldu.
Dünyada birçok önemli film festivallerinde gösterildi.
Ulusal Film Ödülleri' nde En Popüler Film Ödülü ve Filmfare En İyi Film Ödülü de dahil olmak üzere başlıca Hint filmi ödül törenlerinde çok sayıda ödül kazandı.

Bu ansiklopedik bilgilerden sonra filme dair kendi düşüncemi söyleyeyim: kesinlikle izleyin...


Film, ilk saniyesindeki şarkısı, o şarkının sözleri ve müziği, ve bunlara eşlik eden manzaralarla insanı direkt bilgisayar ekranına bağlıyor.

Mesela ben, hiçbir görüntüyü, rengi, kareyi kaçırmamak için elimdeki cipsi ve içeceği bırakıp sadece ve sadece izledim, dinledim, hissettim.

IInstagram hesabımda da filmin başlangıç şarkısı ve görüntülerini, insta süresi yettiğince paylaştım:

instagram hesabımdaki Filmin Başlangıç Müziği ve Şiiri


Filmin Trailer videosu ise burda:

Veer-Zaara Fragman





Nasıl?
Avukat Hanımın anlattıkları gayet etkileyici, değil mi?


Ve bittabi film boyumca Hint gelenekleri, müzikleri, dansları, kültürü var.

Aman Allahım ya
Hint halkının öz güvenine ve ülkesine-geçmişine-şu an ki mevcut haline sahip çıkmasına hayranım.

Adamlar relax abi ya :)))

Bi defa her durumda dans ediyorlar;
Bizim Sulukuledekiler halt etmişler yanlarında :)

Ve rengarenk sahneler var, insanın içini coşturan,
'Manyak ya bunlar' dedirten :)

Dansları zaten bi alem,
Hem kendilerinden soğutuyorlar hem de bi sempatiyle izliyor insan :)

Amma ve Lakin, filmdeki aşk, izlenmeye değer...

Saf be daha ne olsun!

Sahip Çıkan,
Cesur,
Hesap Sormayan,
Kabullenen,
Yıllarca Unutmayan,
Her Daim İlk Hali İle Muhafaza Edilen Bir Aşk...

Rabbim cemicümlemize nasip eylesin İnşaAllah...







SÖZÜME GÜVENİN VE İZLEYİN ;)

HADİ SİZE İYİ SEYİRLER,

BANA YENİ FİLMLER...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Gelsin Yorumlar: