28 Nisan 2013 Pazar

Bak Şimdi Pıtırcık...

Bak Şimdi Pıtırcık,
Mutlu olmak çok mu zor?
Hayır. Aksine mutsuz olmak çok zor.
İnsan diretiyor mutsuz olmak için.
Nasıl mı?
Etrafındaki güzellikleri görmeyerek.

Şimdi ben biraz evvel HUGO Filmini izledim ya, izlerken aklım-kalbim-hayal dünyam nerelere gitti bir bilsen.

O ho ooo Paris' te yaşamadığım mı kaldı; tek başıma kendi dünyamı kazandığım ve yaratmadığım mı kaldı ... neler neler bir bilsen!

Ve bu durum beni çok mutlu etti, canlandırdı. Yüzüme gülümseme yayıldı film boyunca.

Sonra aklım kendi zamanıma geri döndü ve neler yapabileceğimi tahayyül ettim. Akabinde, yapmışım gibi de mutlu oldum.

Hani Seyahat Yap Sıhhat Bul yazımda bahsetmiştim ya, insan beyni o kadar muazzam bir güze sahip ki,  istediğini hayal edebiliyor, bulunduğun sıkıntılı durumdan çıkabiliyor, hayata güzel gözlerle bakabiliyor, iki adım ötendeki mesafeye giderken dünyayı keşfe çıkmış gibi heyecan duyabiliyor, mutlu olabiliyorsun.

Ya da bu durum sadece benim gibi Polyanalar' a özgü :)))

Karıştırma Pıtırcık; bunun adı ''hayal dünyasında yaşamak'' değil; ''hayallerinden aldığın olumlu enerjiyi gerçek dünyana yansıtmak.''

O enerjiyle reklam arasında kalktım ayağa ve odama yöneldim. Çünkü odam feci dağınık durumda ve anla Pıtırcık, odam ne kadar berbat bi halde ki toparlamak için böyle büyük bir enerjiye ihtiyaç duyuyorum ;)

Hatta odamın ''önceki'' ve ''sonraki'' hallerini sizinle paylaşmayı düşündüm ama sonra utancımdan vazgeçtim :)

Neyse...

Derken, anneşimin bugün Köşk dönüşü yol kenarından alıp evde bir bardak su içine koyduğu aşağıdaki güzellik, TV' nin yanında dikkatimi çekti.


Öyle de güzel kokuyor ki anlatamam! Keşke görüntüsü gibi kokusunu da yollayabilsem size...

Mutluluk bu kadar ucuz işte.

Nimet de bir o kadar bol!

Benim annem böyledir. Bayılır doğaya, hayvanlara, çiçeklere ve hatta sadece yeşil olan otlara-çimenlere. Bizim evde mutlaka her gün, çiçeğin/çiçeklerin/otların( :) ) boyutlarına göre bir çay bardağı, su bardağı, kavanoz veya çok büyükse de vazo içinde güzellikler olur TV' nin yanında, mutfakta, elektrikli ısıtıcının üzerinde... vs. Aynen şuradaki Cıvıl cıvıl Sarı Çiçeklerde olduğu gibi...

Ve yine annem demiştir ki: ''Napiyim ben tablodaki çiçekleri? Aslını alır koklarım, canlı canlı da izlerim. Başka şeylerin tablosu yapılmalı.'' Çok mantıklı bulmuşumdur bu cümlesini.

Ne bileyim, öyle işte...

Mutlu olun yani,

Bi gülümseyin yaa, bu bile yeter.

''Ben zaten çok gülümseyen biri değilim, Ben zaten pek dışa dönük biri değilim, Ben hep böyle durgunum ...''
bıdı bıdıları külliyen bahanedir ve gerçeği yansıtmaz.

Kaybetmezsiniz, Sadece kazanırsınız... GÜLÜMSERSENİZ!

Allah' a emanet olun.

Sizi Seviyorum! :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Gelsin Yorumlar: