27 Temmuz 2016 Çarşamba

''KOCAN KADAR KONUŞ 1'' Filmi



Rutin hayatı ve alışılagelmiş yaşam tarzını sorgulaması sebebiyle ( ve dün gece bitirdiğim ''Güneş Çavması 2'' kitabı ile benzerlik taşıyan yönleri sebebiyle... Bu arada ''Güneş Çavması 1'' kitabı ile ilgili yazım da burda; hadi bi tık tık ;) ) sevdim ben bu filmi. Öyle ki iki defa izledim :)

(Ezgi Mola = Efsun)



Hem-men filmdeki beğendiğim repliklere geçelim mi? ;)

* Neymiş efendim makyaj yapıcakmışım, saçıma tabi her gün fön çektircem, yemek kurslarına gitcem, aman kocamın eli böyle güzel, sıkı popoya değsin diye manyak gibi spor yapıcam, illâ yani benim bütün paramı, henüz hayatıma bile girmemiş olan kocam için harcamam gerekiyo! Öyle mi?!

* Yani Türk erkeklerinin kıçlarını kaldıran sizsiniz. Artık bi 'Höt!' deyin arkadaş!

* Çok konuşuyorum evet farkındayım ama tek sebebi, çok okumam ve çok düşünmem. (aynı ben :)  )

* Şu hale bak; inatla dik tuttuğum kuyruğum yerlerde sürünmek üzere... Güçlü görüncem diye geberip gitcem.

* Ya benim tek istediğim şey, sağlıklı bi ilişkiydi. Öyle sağlıklı diyosam da hani beni ambulansa götürsün getirsin, ayağıma galoş giydirsin, sabah akşam tentürdiyot içirsin demiyorum tabi. ( :)))   )

* Ay halâ teyze diyo, yemin ederim elimin tersinde!.. ( derken ki ağlamaklı gülüşü, dudak hareketleri, sesinin titremesi... çok iyiydi :)  )

* Dolaptaki kıyma bile dört günde bozulurken nasıl oluyor da duygular taptaze kalabiliyor.

* Siz varsanız sizden bir tane daha olmalı bir yerlerde.

* Gerizekâlı Zeus! Bok var! Yuvarlanıp gidiyormuşuz işte! Ben daha çorabımın diğer tekini bulamazken küremin diğer yarısını nerden bulayım?  ( :)   )

* Efsuncum kadınlar birer kuştur. Ve bu kuşlar, eldeki kuş ve teldeki kuş olmak üzere ikiye ayrılırlar. Erkekler seni hiçbir zaman eldeki kuş olarak görmemeli. Tam avucuna girecek gibi olduğunda pırrrr uçmalısın. Çünkü erkekler için makbul olan ''teldeki kuş'' tur. :)

*  + O gömleğin üzerine o kazak da harika(!) olmuş doğrusu!!!
    -- Aaa biz sana soruyor muyuz, o kafanın içinde o beyin olmuş mu diye?! ( :)   )

* Beni değil sıcak ev ortamını özlemiş. Kombiyi açalım da bizde kal bari(!)  :))))

* Bulamadın ki kimseyi, at nalı kadar değil sinek nalı kadar bile(yüzük) olsa razıydık. :)

* (Kuaför Salonunda)
    + Talım sen saçını en son ne zaman kestirdin?
-- Valla bilmiyorum, baya oldu.
+ Yalnız bunları kim yaptıysa hiç olmamış, katlar hiç oturmamış.
-- Kat mı?
+ Ayh! Belediyeden imar izni alamamış gibi ayol! :)))
-- En son ne zaman manikür yaptırdınız?
+ Hiç yaptırmadım.
-- Etleri dibe mi ittiriyorsunuz?
+ İtin isterseniz(!)
-- Oval mi yapalım, köşeli mi?
+ Hangisi yakışırsa.....
-- Kaşları kırdırıyor muyuz?
+ Valla kimseyi kırmak istemiyorum, zorlamayın isterseniz(!)

* Ayol sen ekmeğin üzerine peynir bile koyamazsın. Börek, babanın işi!.. ( Bunu diyen bir annenin-kadının- olması ne güzel :D :D :D  )

* Bi yerde okumuştum. Zaman kesinlikle 3' e ayrılmalı diyordu: -di' li geçmiş zaman, -miş' li geçmiş zaman ve -tüh' lü geçmiş zaman...  ( doğru mu acaba? :)  )

*  +  Amaaaann dönerse senindir!
    -- Yok ya ben pilaki söyledim. ( Ve Ayşe kopar :D :D :D   )  

* Ben o aileye gelin bile giderim; iç gay' si :))) ( Filmin gay karakteri :))  )

* Vücudunun %70' i su olan bir canlının, nasıl olur da içi bu kadar yanabilir???


~~~~ Filmde çalan şarkılardan bir söz~~~~
'' FARK ETMESEN DE BAZI ÇİÇEKLER GÖLGEDE BÜYÜR. ''




Şimdi de Filmde Kendimce Aldığım Kısa Kısa Notlara Geçelim :)

Filmin ilk sahnesi olan kahve falına bakma sahnesi, Gandalf ve Ak Sakallı Dede göndermeleri bol zeka dolu espriler içeriyor :)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Füsun' un odasındaki kitaplıklar, kitaplar, duvarında asılı yazılar, benim gibi kitap düşkünü biri için çok dikkat çekiciydi. 
Örneğin; duvarda asılı çerçeveler içinde yazılı

''BOOK LOVERS NEVER GO TO BED ALONE''

''KİTABI, FİLMİYLE YARGILAMA''

''A ROOM WITHOUT BOOKS IS LIKE A BODY WITHOUT A ASOUL''

cümleleri çok hoş.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Füsun' un Kitaplığındaki kitaplar sanırım düzmeceydi: Çünkü 3 ayrı rafta ''Saplantı'' isimli, aynı kapaklı kitaptan vardı. Gerçi idefix' in bu sayfasına tıklarsanız bu isimde bir kitap var ama 3 farklı rafta olması ilginç, di mi?

Rafta ayrıca ''On İki'' isimli başka bir kitap daha vardı ve aynı isimle yine idefix' in sayfasında bir kitap var :) 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Filmin oyuncularına geçecek olursak;


Nevra Serezli, insanı kendine yine hayran bırakıyor. Benim lafıma hacet yok, jest ve mimikleri, ses tonu ayarlamaları, göz hareketleri... Aman Allahım!... Mükemmel! 
Hele bi bakın şu güzelliğe!.. Kalp kalp kalp :)

 





Peki ya Şebnem Sönmez' e ne demeli? :) Allahım nasıl bir kadın bu ya? :) 
Nasıl bizden biri, nasıl doğal, nasıl sempatik, nasıl 'gel yanaklarımı sık' diyor insana oyunculuğuyla? :) Kahve falı bakma sahnesi olan filmin ilk sahnesinde, koltukta yarı bağdaş kurmuş vaziyette oturma şekli, fal bakarken ayağını kaşıması, kulağını kurcalaması, Füsun odadan çıkarken gözlerini defalarca bi aşağı bi yukarı hareket ettirmesi ve bunu ses tonuna sirayet ettirmesi .... :) 
Valla beni çok güldürdü kısacık sahnede, Allah ondan razı olsun :)


Mehmet Lütfi karakteri ise filme ayrı tat, ayrı bir mizah ve renk katmış; sevdim :)

Evin babasının düzgün Türkçesi ve diksiyonu, 'r' harflerini yutmadan konuşması ve olaya sakince yaklaşması, içimde ''ayy canımmmm'' deyip tontiş yanaklarını sıkma isteği uyandırdı içimde.

Ve Ezgi Mola, beklentimin üstünde bir oyunculuk sergilemiş. Açıkçası oyunculuğu beni pek etkilemez, sinema sahnesinde gözlerim onu aramaz.
Lakin kahve falı bakma sahnesindeki (ben bütün filmi, başlangıçta 5-6 dakika süren kahve falı sahnesi ile bağlamışım :D ) doğallıkla harmanlanmış alaycı tavırları, zeka dolu esprileri ve laf sokmaları gayet estetik bir şekilde ve sakince yapması, ses dalgalanmaları, beni kendisine inandırdı ve Füsun olarak izlettirdi kendini. 
(Benden iyi puan aldı ya, sırtı yere gelmez şimdi, tekliflerden başını kaldıramaz ;)  )

Veeee gelelim en can alıcı noktaya, Murat Yıldırım' a! :) Allahım yaaaa, sen nasıl bi yakışıklı, nasıl hoş, çekici bi adamsın! O kocaman gözlerini açıp ama tatlı tatlı, sakin sakin konuşmuyor mu, bitiyorum resmen!.. Sen hep ol e mi??? Bütün filmlerde sana rol versinler!





'' AŞK, PARANIN ALAMAYACAĞI ŞEYLERİ PAYLAŞMAKTIR. ''


ve son not: Efsun da benim gibi Başak Burcu ve tam bir Kitap Kurdu :) 
Yani ona göre Beyler, Bayanlar ;)
Beni tanımak isteyen filmi izlesin :D


İYİ SEYİRLEEERRRR...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Gelsin Yorumlar: