26 Eylül 2013 Perşembe

''Fil ile Karınca'' Kitabı.... Vince Poscente


yeni bir kitapla daha karşınızdayım.
dolayısıyla bir kitabı daha bitirmiş olmanın mutluluğunu yaşıyorum.
lütfen lütfen lütfen bana dünyadaki bütün kitapları okuyup, beğendiğim yerlerin altını çizip, diğer insanlarla paylaşmak için çok çok çok fazla süre ve imkan verilsin. lütfen lütfen lütfen.

''fil ile karınca'' kapaktan da anladığınızı gibi, bir kişisel gelişim kitabı.
bunu duyunca içinizden bazılarının ''hiç sevmem kişisel gelişim kitaplarını; sıkıcı oluyorlar; hepsi aynı şeyi tekrarlıyor; ne varsa insanın kendisinde var.'' dediğini biliyorum.

aslına bakarsanız ne zaman elime bir kişisel gelişim kitabı alsam, her defasında ''çok fazla kişisel gelişim kitabı okudum. şimdi bunu okumama gerek var mı? sıkar mı beni? o kadar çok okudum ki yazar leb demeden ben leblebiyi anlar mıyım? bu kitabı aldığıma/okuduğuma/ayırdığım zamana değer mi?'' düşünceleri benim de zihnimden geçer.
ammaaa hiç de öyle olmaz.
dediğim gibi kitaplığımda çokça bu tarz kitap var; okunmuş olan veya okunmayı bekleyen veya da okunup başkasına hediye edilen. ve lakin hiç birini okuduğum için pişmanlığım, bunalmışlığım yoktur.

kişisel gelişim kitaplarımı sizlerle paylaşmayı çok istiyorum. hepsini biraraya toplayıp bir fotoğraf çekmek, sonra teker teker tanıtmak filan... böylece kitaplığımda da hepsi aynı yerde olmuş olacak.

bugünlük sizinle okuduğum ''fil ile karınca'' kitabını ve okunmayı bekleyen 2 adet kişisel gelişim kitabının sadece fotoğraflarını paylaşacağım. tez zamanda bitirebilmem dileklerimle.

lafı çok uzattım; gelelim yazımın sebebi ''fil ile karınca'' ya;
artık benim de içimde bir fil var ve adı ''elgo'' :)
onunla konuşuyorum. elgo' nun mutsuz olacağını hissedersem, beni istediğim yolda elgo ile mutlu edecek seçeneğe yöneliyorum. nasıl mı? inanın bunu cevabı, kitapta saklı.

kuzenimin hediyesi olan ''fil ile karınca''yı okurken bir ara dayanamayıp kuzenime cep tlfu mesajı yolladım: ''Adir (kitaptaki karınca), aynı ben!'' diye :)

bakın aşağıda kitabın ''içindekiler'' kısmını fotoğrafladım; çünkü başlıkları çok beğendim.
kendi not defterime bile bu başlıkları not alıp karşılarına notlar düştüm; gülücükler attım filan :)
bu ''içindekiler'' kısmını beğenme işi ilk kez '' Michel Ende' ye ait MOMO Kitabında '' başıma gelmişti.
''aaa bu benim!'' dediğim kısımlar ise '' Tanrı Daima Tebdil-i Kıyafet Gezer '' kitabında da vardı.


Amma ve Lakin, ''Fil ile Karınca'', bilinç-bilinçaltı kavramlarına öyle akılda kalıcı, kişinin kendi bilincini ve bilinçaltını anlamasına yardımcı olucu, öyle farklı, öyle ''bilinçlendirici'' ve farkındalık oluşturucu yaklaşıyor ki, benim gibi kitabın neredeyse her cümlesinin altını çizmek durumunda kalıyorsunuz.

aşağıda fotoğraflarını koyduğum kısımlar çok çok çok ufak notlar.
asıl vurucu mesajlar, çok bunaldığınızda kullanmayı öğrendiğiniz SOS cümleleri kitabın içinde çokça.

sıklıkla tekrarlanan özel durumlar var.
böylece okuyup beğendiğiniz ama ertesi gün unutma potansiyelinizin yüksek olduğu ama unutmamanız gereken yerler, sizin için size sunuluyor. yani bilinçaltınız destekleniyor.
tıpkı özellikle duyusal medyada, reklam veren şirketin tlf numarasının veya sloganının üstüste tekrarlanarak bilinçaltı düzeyinizden bilinç düzeyinize yükseltilmesi gibi...

çok mu konuştum? :)
kitap topu topu 141 sayfa ama emin olun, okumanız gerekir.
ya da şöyle söyleyeyim; eğer kendinizi yalnız, başarısız, istediği hedefe ulaşamıyor hissediyorsanız; amaçla aracı karıştırıyor, hedefinize doğru ilerlediğiniz yolda aklen-ruhen ve ne yazık ki madden geri dönüşler yaşıyorsanız, okumalısınız.

ben okuduğum için mutlu oldum.
teşekkür ederim kuzen :)

5 yorum:

  1. Okurken hem çok güldüm ... hem çok şey öğrendim ... hem de çok hislendim ... diyebilirim. Bu tür bir çalışmayı yapan kuzenim Ayşegül ü tebrik ediyor, başarılar diliyor ve çok çok takdir ediyorum. Seni Seviyoruz ... Canım Kuzenim ... İyi ki varsın ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de senin yorumunu okurken hem çok mutlu oldum hem de duygulandım.
      teşekkür ediyorum.
      ben de sizi çok seviyorum ve siz de iyi ki varsınız.
      18 yıl üstüne daha paylaşılacak çok şey var İnşaAllah...

      Sil
  2. Günaydın Ayşegül...Dün gece okudum kitap yorumunu şimdi yorum yazabiliyorum...bu kadar mı güzel cümlelerle anlatılır ve resmedilir bir kitap yorumu..Aklımdan şunu geçirdim; Abonesi olduğumuz Sürekli eğitim Programındaki Aylık kitapların yorumlarını sen yapsan ve yüzlerce kişi ile paylaşsak bunu ne güzel olurdu. Onlar da hayatlarına dokunduğun kişiler olarak seni özel toplantılarda takdir etse biz de daha çok gururlansak seninle. İyi ki varsın Ayşegül cüm...Sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel sözler bunlar Barış Abi; ben teşekkür ederim.
      Aslında hep hayalini kurduğum şeyi söylüyorsun bana. Bir gazetede veya dergide kitap yorumları yazmak...
      Yapabilirsem, ben de çok isterim!
      Siz de iyi ki varsınız!
      Sevgiler benden...

      Sil
  3. Merhaba Ayşegül tavsiyen üzerine bende kitabı bir an önce alıp okumak istiyorum. Ayrıca başka bildiğin çok akıcı olan kişisel gelişim kitapların varsa benimle paylaşırsan isimlerini çok mutlu olurum. Ayrıca eğer okumadıysan 'Peynirimi Kim Kaptı?' kitabını da ben sana tavsiye ederim iyi geceler ��

    YanıtlaSil

Gelsin Yorumlar: