31 Ekim 2013 Perşembe

''BENİM DÜNYAM'' Filmi


Şu aralar revaçta olan ve izleyiciyi kendine çeken bir film ''Benim Dünyam''.

Çoğunluğun ilgisini çekmesinin nedeni tabi ki Beren Saat; aynen bende olduğu gibi.

Peki filmi ve B.Saat' i beğendim mi?

Çok değil ama evet beğendim.

Bir defa Türk filmleri desteklenmeli ki daha fazla ''bizim'' hikayelerimizi ve ''başka'' hikayeleri, ''bizden'' birileri, ''bizim dilimizden'' anlatsın. Bıktık artık kısır döngüye giren yabancı menşeili filmlerden. ''Bizim dilimizden'' derken kastettiğim Türkçe olması değil; bizim kokumuzu taşıması...

Filmin üst sıralarda yer bulmasını ; dikkat çekmesini isterim. 
Çünkü; çok önemli bir konuya, ''normal(!)'' insan sınıflandırmasının dışında kalan, -nedense- ''farklı'' ve hatta ''korkulacak'' insan kategorisine dahil edilen engelli insanlara dikkat çekiyor.

İnsanı insan yapan özelliklerin dış görünüşle, vücut bütünlüğüyle ve hatta akıl bütünlüğüyle değil ruh bütünlüğüyle, bu dünyaya gönderilmiş olma ile bağlantılı olduğu bilgisinden, sevgisinden, hoş görüsünden ve bilincinden mahrumuz ya; çok üzülüyorum.

Bununla beraber hikaye çok çabuk, pat pat pat ilerliyor ve sanki sade ve sadece ağlatmaya odaklı devam ediyor. (evet filmi izlerken ağladım; aynen diğer bayan izleyicilerde olduğu gibi...). Filmin böyle bir olumsuz imajı oldu benim üzerimde.

Aynen buradaki yazımda bahsettiğim Sol Ayağım Kitabı ve İçimdeki Deniz filminde olduğu gibi...

''İntikam'' dizisinde oynayan B.Saat' in siyah kıyafetler içinde, neden ara ara işitme engelliler için özel hareketlerle aktarımda bulunduğu bu filmle ortaya çıkmış oldu böylece.

''Benim Dünyam'' filminde asıl dikkatimi, çocuk oyuncu Melis Mutluç çekti.
Şimdilerde, Star TV' de yayınlanan ve benim de ilgiyle, gülerek takip ettiğim ve izlerken dizi paylaşımlarımı twitter hesabımdan yaptığım ve yapımcı firmanın twittlerime karşılık verdiği ''Aramızda Kalsın'' dizisinde oynuyor Melis. Oyunculuğu takdire şayan. Dizide, aynen filmde olduğu gibi Uğur Yücel' le beraber oynuyor. Yani kadrolar ayrıştırılmamış.


Melis bundan önce, ''Muhteşem Yüzyıl'' dizisinde Mihrimah Sultan' ın küçüklüğünü canlandırıyordu ve orada da izlerken ''vay canına; çocuk olmasına rağmen çok iyi oynuyor! şu afraya tafraya, emr-i vaki tavırlara, göz süzmelere bak! gelecek vadediyor!'' diyordum. Orda da yine ''Aramızda Kalsın'' dizisinde kardeşi rolünde olan erkek çocukla beraber oynuyordu. 
Yani yukarıda da dediğim gibi, kadrolar ayrıştırılmamış =)
Böylece de birbirine alışmış oyuncularla oluşturulan farklı setlerde verim üst planda tutulmuş.

Filmdeki cefakar, vefakar anneyi canlandıran Ayça Bingöl ise yine her zamanki gibi, ''bizim evin kızı/ablası/annesi'' sıcaklığında ve doğallığında oynamış. Kendisini, minyon tipi ve küçük yüzü sebebiyle küçük ablama benzetiyorum ve bu sebeple ayrı seviyorum =)

Sözün özü: 

''Benim Dünyam'' filmini izleyin ve Farkındalık kazanın!
İnsanlara, ''insan'' oldukları; Yaradan' ın yarattıkları olduğu için, Yaradan' dan ötürü kıymet verin.
''Aramızda Kalsın'' dizisini izleyin =)
Twitter hesabımı takibe alın ve takipte kalalım; özellikle dizileri izlerken retweet' leşelim =)
''Aramızda Kalsın'' dizisinde esas oğlan Civan rolündeki Caner Cindoruk' u özellikle izleyin ;)
Ve Civan' ın yukarıdaki yeşil renkli gömleğini benim gibi beğenin. (ne demekse bu?? =) )

2 yorum:

  1. Cok merak ediyordum, sen yazinca daha cok merak ettim, izleyelim o zaman bu haftasonu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlersen yorumunu benimle paylaş, olur mu?
      Sevgiler...

      Sil

Gelsin Yorumlar: