27 Ocak 2017 Cuma

AEDEN... bir AZRA KOHEN kitabı

kitap paylaşımımı bu kez farklı bir şekilde yapmak istedim.
farklı tarzda yazdığı kitaplarıyla türk romancılığında bence yeni bir sayfa sayfa açan azra kohen' in son kitabı Aeden' e de sanırım bu yakışırdı.
belki de bana bu farklılığı yaptıran ve yaşatan Aeden' in havası oldu ;)


kitabın satışa çıktığını duyar duymaz siparişini internetten verdim ve gurbette olduğum ceylanpınar' da iş yerimde bana ulaşır ulaşmaz heyecanla fotoğrafını çektim.


işten çıktığımda hemen kırtasiyeye gittim.
kitabı okurken altını çizeceğim bolca cümle olacağını bildiğimden bu özel kitaba özel bir kalem aldım.


ve eve gider gitmez okumaya başladım.
aynı günün akşamı bu kez evimde kitabımı tekrar fotoğraflamak istedim.

sonra bu fotoğraflama işi çok hoşuma gitti. bunda kitap kapağının da etkisi vardı. sarılı turunculu renklerdeki kabartmalı adı ve mor gezegen beni cezbetti. ve telefonumda ''AEDEN GÜNLÜĞÜ'' ismiyle bir klasör oluşturup, okuduğum günlerde kitabımı fotoğrafladım. ve bu fotoğraflama işi, en az kitap okumak kadar mutlu etti beni. aynı zamanda güzel bir anı güncesi de oluşturmuş oldum-hem de fotoğraflı. böylece fotoğraflara her baktığımda nerde/hangi koşullarda okuduğumu hatırlar oldum.


boş bulduğum bir anda okurum umuduyla iş yerime götürdüğüm kitabımı, kendi renklerine yakın olan öğle güneşinin renkleri ve yeşil çayımla fotoğraflamamak olmazdı.


derken bana memleket yolları göründü ve tabi ki seyahatlerim kitapsız olmazdı.
mardin havaalanında uçağımın kalkacağını bildiren anonsla çayımdan aldığım son yudumla beraber kitabım.


canım memleketim TRABZONUM' da odamda çok sevdiğim yeşil kitap okuma lambamla kitabım...


memleketten bir diğer yarı memlekete, Rize' ye, abla evine gidiş ve gecenin karanlığında Aeden' in zihin aydınlatan satırları...




TRABZONUM' a geri dönüş ve bal gözlüm, sultanım, canımın içi annemle Müzeyyen Senar' ın şarkıları eşliğinde yapılan kahfe keyfine eşlik eden kitabım...


her yolun bir dönüşü vardı ve ben de elbette TRABZONUM' dan ceylanpınara dönecektim.
ama evvela aktarma uçuşumla isanbul' a gidecektim.


ve istanbuldan şanlıurfaya uçuş...




ceylanpınarda tekrar yalnızlığıma eşlik eden kitabımla mutfakta iken...
yani yemek yerken bile okunan kitap...


kitap okumak için uykusuzluğu fırsat bilmek değil, kitap okumak için uykusuz kalmak...

bu kez aöf sınavlarım için yollara düşmek ve ceylanpınar' dan urfa' ya gittiğim minibüste kitap okumak...


aöf sosyoloji dönem sonu sınavları için gittiğim urfa merkezdeki mozaik park avm' de yemek sonrası çay keyfi ile beraber kitap okumak...



ve eğitim için gidilen antalya' da masmavi gökyüzü ve yemyeşil park manzaralı özdilekpark avm' de benimle keyiflenen kitabım :)


antalya öğretmenevinde toroslar' a karşı kitabım...


zıtlıkların dünyasında Aeden ;)

kardeşliklerin dünyasında Aeden ;)


ah hasret kaldığım mavi denize veda edip bu kez diyarbakır' a uçarken 1...

ah hasret kaldığım mavi denize veda edip bu kez diyarbakır' a uçarken 2...


tilkinin döndüğü kürkçü dükkanı gibi ceylanpınar' a geri dönmem ve yine sıkı sıkı sarıldığım  kitabım...


ve büyük bir tatmin olmuşluk duygusuyla biten kitabım...
26.01.2017

1 yorum:

  1. son_mehmet_han Kitap kurdu urfada ekmek arasi biber durumu yaptiniz mi ? Bu ara gezmek epey yormus sizi

    YanıtlaSil

Gelsin Yorumlar: